Heaven Knows I'm Miserable Now
I was happy in the haze of a drunken hour But heaven knows I'm miserable now I was looking for a job and then I found a job And heaven knows I'm miserable now In my life Why do I give valuable time To people who don't care if I live or I die?
Two lovers entwined pass me by And heaven knows I'm miserable now I was looking for a job and then I found a job And heaven knows I'm miserable now In my life Why do I give valuable time To people who don't care if I live or I die?
What she asked of me at the end of the day Caligula would have blushed "Oh you've been in the house too long", she said And I naturally fled In my life Why do I smile At people who I'd much rather kick in the eye?
I was happy in the haze of a drunken hour But heaven knows I'm miserable now "Oh you've been in the house too long", she said And I naturally fled In my life Why do I give valuable time To people who don't care if I live or I die?
This song is often cited by critics, along with Everyday Is Like Sunday, as "proof" of Morrissey's miserablist stance. They seem to be utterly unaware that the song is of course a parody; it's Morrissey, once again, taking the piss out of himself. The title is adapted from Sandie Shaw's "Heaven Knows I'm Missing Him Now".
Album: Hatful Of Hollow
Year of Publication: Nov. 1984
Lyrics: Morrissey
Music: Johnny Marr
last update: 09.09.2005
Do you have additions and/or corrections about the lyrics or comments?
Please send them in! or
Write on the Message Board of these lyrics! or
Read the Message Board about these lyrics!
|
Il Cielo sa che sono misero ora
Ero felice nella confusione di una sbornia Ma il cielo sa che ora sono un misero Cercavo un lavoro e poi l'ho trovato Ed il cielo sa che ora sono un misero Nella mia vita Perché concedo tempo prezioso A gente cui non importa se sono vivo o morto?
Due amanti intrecciati mi passano accanto Ed il cielo sa che ora sono un misero Cercavo un lavoro e poi l'ho trovato Ed il cielo sa che ora sono un misero Nella mia vita Perché concedo tempo prezioso A gente cui non importa se sono vivo o morto?
Quello che lei mi chiese in fin dei conti Avrebbe fatto arrossire Caligola "Oh, sei rimasto in casa troppo a lungo", mi disse Ed io ovviamente scappai Nella mia vita Perché sorrido A gente che preferirei prendere a calci in faccia?
Ero felice nella confusione di una sbornia Ma il cielo sa che ora sono un misero "Oh, sei rimasto in casa troppo a lungo", mi disse Ed io ovviamente scappai Nella mia vita Perché concedo tempo prezioso A gente cui non importa se sono vivo o morto?
Questa canzone è spesso citata dalla critica, insieme a "Everyday Is Like Sunday" come "prova" dell'atteggiamento triste e deprimente dell'autore. Naturalmente i critici sembrano ignorare totalmente che si tratta di una parodia: è lo stesso Morrissey, ancora una volta, che si mette a prendere in giro sè stesso. Il titolo è adattato dalla canzone di Sandie Shaw "Heaven Knows I'm Missing Him Now".
Album: Hatful Of Hollow
Anno di pubblicazione: Nov. 1984
Testo: Morrissey
Musica: Johnny Marr
ultimo agg.: 09.09.2005
Avete correzioni alla traduzione, aggiunte al commento e alle note?
Allora scrivete! oppure
Scrivete sul Message Board di questo testo! oppure
Leggete i commenti degli altri visitatori su questo testo!
|